Biuro Porad Obywatelskich

Informujemy, że odwołane zostały dyżury w punktach BPO

 Porady udzielane są telefonicznie: tel:+48 667 854 944 lub e-mail: e-biuro@bpo-szczecin.pl

PIT 37 za rok 2019 - pomoc

szczliwi ludzie uywajcy lecego stowarzyszonej 1098 5259

Szanowni Państwo

Doradcy Stowarzyszenia Solidarne Kobiety Zawsze proponują pomoc przy sporządzaniu PIT 37 za rok 2019.
W tym celu należy skontaktować się telefonicznie z naszym Stowarzyszeniem tel. 667 854 944 lub email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Dla ułatwienia prosimy skorzystać z poniższych informacji.

Dane niezbędne do przesłania zeznania PIT-37 za 2019 rok w formie elektronicznej:
-najlepiej skany PIT-37 za 2018 rok i PIT-11 za 2019 r,
Jeżeli nie ma takiej możliwości, to następujące dane:
-nr PESEL
-przychód łączny za 2018 r.
-kwota do zapłaty/zwrotu za 2018 r.
-przychód z PIT-11 za 2019 r. (jak były dwa źródła przychodu to tylko z jednego).

Jeżeli są odliczenia wydatków rehabilitacyjnych dla inwalidów I lub II grupy inwalidztwa, to skany dowodów poniesienia tych wydatków.

Co można odliczyć?


Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych za 2019 r.:

Za wydatki uprawniające do skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej uważa się wydatki poniesione na:
1. adaptację i wyposażenie mieszkań oraz budynków mieszkalnych stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności;
2. przystosowanie pojazdów mechanicznych do potrzeb wynikających z niepełnosprawności;
3. zakup i naprawę indywidualnego sprzętu, urządzeń i narzędzi technicznych niezbędnych w rehabilitacji oraz ułatwiających wykonywanie czynności życiowych, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności, z wyjątkiem sprzętu gospodarstwa domowego;
4. zakup wydawnictw i materiałów (pomocy) szkoleniowych, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności;
5. odpłatność za pobyt na turnusie rehabilitacyjnym;
6. odpłatność za pobyt na leczeniu w zakładzie lecznictwa uzdrowiskowego, za pobyt w zakładzie rehabilitacji leczniczej, zakładach opiekuńczo-leczniczych i pielęgnacyjno-opiekuńczych oraz odpłatność za zabiegi rehabilitacyjne;
7. opłacenie przewodników osób niewidomych I lub II grupy inwalidztwa oraz osób z niepełnosprawnością narządu ruchu zaliczonych do I grupy inwalidztwa, w kwocie nieprzekraczającej w roku podatkowym 2.280 zł;
8. utrzymanie psa asystującego, o którym mowa w ustawie o rehabilitacji zawodowej, w kwocie nieprzekraczającej w roku podatkowym 2.280 zł;
9. opiekę pielęgniarską w domu nad osobą niepełnosprawną w okresie przewlekłej choroby uniemożliwiającej poruszanie się oraz usługi opiekuńcze świadczone dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do I grupy inwalidztwa;
10. opłacenie tłumacza języka migowego;
11. kolonie i obozy dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz dzieci osób niepełnosprawnych, które nie ukończyły 25. roku życia;
12. leki – w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy faktycznie poniesionymi wydatkami w danym miesiącu a kwotą 100 zł, jeśli lekarz specjalista stwierdzi, że osoba niepełnosprawna powinna stosować określone leki (stale lub czasowo);
13. odpłatny, konieczny przewóz na niezbędne zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne:
a) osoby niepełnosprawnej - karetką transportu sanitarnego,
b) osoby niepełnosprawnej, zaliczonej do I lub II grupy inwalidztwa, oraz dzieci niepełnosprawnych do lat 16 - również innymi środkami transportu niż wymienione w lit. a;
14. używanie samochodu osobowego, stanowiącego własność (współwłasność) osoby niepełnosprawnej lub podatnika mającego na utrzymaniu osobę niepełnosprawną albo dziecko niepełnosprawne, które nie ukończyło 16. roku życia – w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2.280 zł;
15. odpłatne przejazdy środkami transportu publicznego związane z pobytem: na turnusie rehabilitacyjnym, w zakładach, o których mowa w pkt 6 oraz na koloniach i obozach dla dzieci i młodzieży, o których mowa w pkt 11.
W przypadku wydatków, o których mowa w pkt 7, 8 i 14, nie jest wymagane posiadanie dokumentów stwierdzających ich wysokość. Jednakże na żądanie organów podatkowych podatnik jest obowiązany przedstawić dowody niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia, w szczególności:
1) wskazać z imienia i nazwiska osoby, które opłacono w związku z pełnieniem przez nie funkcji przewodnika;
2) okazać certyfikat potwierdzający status psa asystującego.
Wszystkie wymienione powyżej wydatki wolno odliczyć, jeżeli nie zostały sfinansowane (dofinansowane) ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, zakładowego funduszu aktywności, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych albo nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie. W przypadku, gdy wydatki były częściowo sfinansowane (dofinansowane) z tych funduszy (środków), odliczeniu podlega różnica pomiędzy poniesionymi wydatkami a kwotą sfinansowaną (dofinansowaną) z tych funduszy (środków) lub zwróconą w jakiejkolwiek formie.

Ponadto w przypadku ulgi rehabilitacyjnej dla inwalidów I lub II grupy inwalidztwa należy przesłać:
1. zakup leków: miesięczne zestawienia kwot brutto wynikający z faktur zakupu leków związanych ze schorzeniem, na które inwalida otrzymał rentę (przysługuje odliczenie od dochodu od nadwyżki ponad 100 zł za każdy miesiąc).
2. dojazd na zabiegi rehabilitacyjne własnym samochodem: skan dowodu rejestracyjnego.